Když si Louis-Francois Cartier dal v roce 1857 v Paříži registrovat punc své značky, zřejmě ještě netušil, že právě zakládá jeden z nejznámějších klenotnických domů všech dob. Vyráběl šperky pro ty nejslavnější osobnosti světa, ale po letech strávených jen šperkařstvím a hodinářstvím se značka rozhodla rozšířit své portfolio i o parfémy.
I Cartier parfémy se chovají jako šperky. Jejich úkolem je ženu rozzářit, dodat jí šarm, krásu a výjimečnost. Jaká tedy byla cesta značky Cartier od šperků až k parfémem? A které nejoblíbenější Cartier parfémy dnes najdete i u nás? Čtěte dál.
Cartier šperky milovali ty nejznámější osobnosti
Francouzský výrobce luxusních šperků a hodinek Cartier nese jméno po elitní klenotnické rodině Cartierovců. Jejich šperky byly tak famózní, že je nosili zástupci královských rodů. Například úplně prvním VIP klientem byla princezna Mathilde, Napoleonova stylová neteř. V průběhu desetiletí byly nositeli Cartier šperků famózní osobnosti, mezi nimiž nechyběla například ani Grace Kelly se svým Cartier snubním prstenem, nebo Elizabet Tailorová s 69 karátovým diamantem.
Jakými šperky se Cartier proslavil?
Po luxusních Cartier špercích toužili ve 20. století téměř všichni. Proslulé byly zejména svými neuvěřitelně složitými vzory, které připomínaly květiny či krajky. Jiné luxusní kousky byly vyráběny do podoby zvířat, například panterů, draků, ptáků, krokodýlů nebo chimér.
I proto se legendárním symbolem firmy stala zdobená brož Pantera. Cartier však nezapomínal ani na pány. Vyrobil první pánské náramkové hodinky Santos, jejichž design je oblíbený dodnes.
Pafumy Cartier působí jako luxusní šperky
V 70. letech začal být Cartier dostupný i pro méně známé osobnosti a s přerodem firmy přišla také myšlenka začít tvořit parfémy. Neměli to však být jen obyčejné voňavky, ale parfémy určené k ozdobení pokožky jako neviditelné a vzácné drahokamy.
Cartier parfémy proto začali vyrábět parfuměřskí mistři ze vzácných a luxusních ingrediencí. Jejich vůně nesou motto: Cartier vůně je podpisem charakteru. Jako úplně první vyšla na trh vůně Must de Cartier (1981). Po ní byly vydány další známé kolekce jako například Carat nebo La Panthére, které už možná znáte i z naší nabídky.
Parfém Carat: novinka mezi Parfen parfémy
Vize parfému Carat byla jasná: rozzářit ženu podobně, jako září odlesky diamantu. Carat proto reprezentuje 7 barev duhy, které vyjadřuje jako 7 čerstvých květů. Spojením těchto květin vznikla abstraktní a živá vůně, působící jako druh nové bílé květiny.
Spojit vůni 7 květin a dosáhnout přitom příjemnou, nevtíravou a unikátní vůni dalo značce zabrat. Parfumérům se to však podařilo jako v originále, tak v naší imitaci Carat. Působí jako exploze svěžesti a energie, díky čemu vás povzbudí i během pochmurných dní. Zároveň se drží charakteru značky Cartier, a tak bude na vaší pokožce působit jako výjimečný šperk.
Imitace La Panther ukrývá dravost a ženskost
Každá žena má v sobě skrytý kousek šelmy, každá květina má v sobě skrytou zvířecí esenci – to je základní myšlenka, se kterou se Cartier pouštěl do tvorby parfému La Panthére. Tento podmanivý parfém je určen pro svobodnou a vášnivou ženu. Zalíbí se vám, pokud hledáte dravou a malinko troufalou květinovou vůni.
Ženskost je v parfému podtržena zářivou gardénií – smyslnou, ale zároveň jemnou květinou. Nádech dravosti parfému dodává měkké sametové pižmo. Symbolem vůně se stal Panter, který odhaluje jedinečnost a sílu charakteru každého člověka.
Panter je současně symbolem celé značky Cartier. I proto je dnes parfém La Panthére považován za jeden z nejoblíbenějších Cartier parfémů. V jeho imitaci ho můžete získat i u nás. Pokud hledáte levnější, ale stejně výjimečnou vůni jako originál, klepněte na tlačítko a nechte se unést jeho vůní.
Zdroj foto: pinterest.com